All.gportal.hu  Következő Forma-1 futam: 2010. július 25., Németország, Hockenheim
All.gportal.hu Következő Forma-1 futam: 2010. július 25., Németország, Hockenheim
Friss hír

Regisztrált felhasználók: 927- -->1171 :D - Köszönöm a sok regisztrációt ;)

A frissítések megkezdődtek az oldalon!

2008as futamok letöltése: 1 2 3



2010es futamok letöltése: 1

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Az oldal bannere



Főoldalra

 
A hét képe
 
A hét videója
 
Zenekereső
MP3 Kereső

Ide írd be az együttes nevét vagy a szám címét amit le akarsz tölteni! 

 
Menü
 
Michael Schumacher
 
Link
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Böngészők száma az oldalon
Látogató van az oldalon
 
Számláló
Indulás: 2005-10-23
 
E-mail
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Versenyek eredményei - 2008

1.Futam 2008.03.16
Ausztrál GP - Melbourne
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Lewis Hamilton

2.Futam 2008.03.23
Maláj GP - Sepang
Pole: Felipe Massa
Győztes: Kimi Raikkönen

3.Futam 2008.04.06
Bahrein GP - Sakhir
Pole: Robert Kubica
Győztes: Felipe Massa

4.Futam 2008.04.27 
Spanyol GP - Barcelona
Pole: Kimi Raikkönen
Győztes: Kimi Raikkönen

5.Futam 2008.05.11 
Török GP - Istambul
Pole: Felipe Massa
Győztes: Felipe Massa

6.Futam: 2008.05.25
Monaco GP - Monte Carlo
Pole: Felipe Massa
Győztes: Lewis Hamilton

7.Futam: 2008.06.08 
Kanada GP - Montreal
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Robert Kubica

8.Futam: 2008.06.22
Francia GP - Magny-Cours
Pole: Kimi Raikkönen
Győztes: Felipe Massa

9.Futam: 2008.07.06
Brit GP - Silverstone
Pole: Heikki Kovalainen
Győztes: Lewis Hamilton

10.Futam: 2008.07.20
Német GP - Hockenheim
Pole: Lewis Hamilton
Győztes:
Lewis Hamilton

11.Futam: 2008.08.03
Magyar GP - Mogyoród
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Heikki Kovalaien

12.Futam: 2008.08.24 
Európa GP - Valencia
Pole: Felipe Massa
Győztes: Felipe Massa

13.Futam: 2008.09.07
Belga GP - Spa
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Felipe Massa

14.Futam: 2008.09.14 
Olasz GP - Monza
Pole: Sebastian Vettel
Győztes:
Sebastian Vettel

15.Futam: 2008.09.28 (éjszaka)
Szingapúr GP - Szingapúr
Pole: Felipe Massa
Győztes: Fernando Alonso

16.Futam: 2008.10.12
Japán GP - Fuji
Pole:
Lewis Hamilton
Győztes: Fernando Alonso

17.Futam: 2008.10.19
Kína GP - Shanghai
Pole:
Lewis Hamilton
Győztes: Lewis Hamilton

18.Futam: 2008.11.02
Brazil GP - Interlagos
Pole:
Felipe Massa
Győztes: Felipe Massa

2008 Világbajnoka: Lewis Hamilton

 
Képek 2002

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Brazil Nagydíj

San Marino-i Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Osztrák Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Európa Nagydíj

Brit Nagydíj

Francia Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Belga Nagydíj

Olasz Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Japán Nagydíj

 
Képek 2004

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

San Marinói Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monacói Nagydíj

Európa Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Belga Nagydíj

Olasz Nagydíj

Kínai Nagydíj

Japán Nagydíj

Brazil Nagydíj

 
Képek 2006

Bahreini Nagydíj

Maláj Nagydíj

Ausztrál Nagydíj

San Marino-i Nagydíj

Európa Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Brit Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Török Nagydíj

Olasz Nagydíj

Kínai Nagydíj

Japán Nagydíj

Brazil Nagydíj

 
Képek 2008

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

Spnayol Nagydíj

 
Ne másolj!
 
2005 archív
2005 archív : Futamelőzetes - Német GP

Futamelőzetes - Német GP

  2007.08.12. 12:21

Megkezdi-e végre a felzárkózást Kimi Räikkönen Fernando Alonsóhoz, vagy a Renault bajnoki éllovasa a nyári szünetre is megőrzi tetemes előnyét? A finn számára azért kulcsfontosságú német és a magyar futam, mert az augusztusi vakáció után már csak hat versenye marad. A jelszó tehát: fel Hockenheimre!

Megkezdi-e a felzárkózást Kimi Räikkönen a világbajnoki éllovas Fernando Alonsóhoz, vagy a Renault spanyol versenyzője a nyári szünetre is megőrzi tetemes előnyét? Ez a soron következő német és magyar futamok legfontosabb kérdése.

Merthogy már csak e két erőpróbán kell túlesnie a Forma-1 mezőnyének jól megérdemelt, háromhetes pihenője előtt. Elsőként a legendás Hockenheimring gigantikus lelátói és a Hartwald erdőségei között kell megméretniük magukat az 54. Német Nagydíj keretében.

A McLaren-Mercedes finn sztárja sorozatban két lehetőséget mulasztott el ponthátránya csökkentésére, amikor Franciaországban és Nagy-Britanniában egyaránt tíz rajthelyes büntetéssel sújtották motorcsere miatt. Alonso higgadt versenyzéssel használta ki az adódó lehetőségeket, két-két ponttal növelve előnyét, ami így már 26 egységre rúg. Ha ennek zömét a következő másfél hétben is meg tudná őrizni, jelentős lélektani előny birtokában, nyugodtan tölthetné augusztusi vakációját, melyet követően már csak hat futam áll Räikkönen rendelkezésére.

A finn eközben azzal a teherrel kénytelen szembenézni, hogy hiába volt gyorsabb Magny-Cours-ban és Silverstone-ban is, az óvatosabb Renault mindkétszer jobban jött ki a küzdelemből, mind a talán túl sokat kockáztató McLaren-Mercedes. Ha valahol, Hockenheimben muszáj javítani arculatán a wokingiak motorszállítójának, mert hazai pályáján nem engedhet meg magának egy újabb malőrt.

Németországban természetesen nemcsak a Mercedes, hanem bajor riválisa, a BMW is hazai környezetben szerepel. Mi több, az elmúlt években eredményesebben: négy esztendeje Ralf Schumacher, két éve pedig Juan-Pablo Montoya révén Williams-versenyző állhatott a dobogó legfelső fokára. Mercedes erőforrás ellenben csak Mika Häkkinen 1998-as McLarenében diadalmaskodott ezen a pályán. A Ring német pilótáknak sem adta meg magát egykönnyen: még Michael Schumacher is csak háromszor nyerte itt, egy további elsőséget pedig öccse, Ralf mondhat magáénak.

Hockenheim egyébként nem a Német Nagydíj eredeti helyszíne, az idén mindössze 30. alkalommal zarándokol ide a száguldó cirkusz mezőnye. Előtt 23-szor a Nürburgringen volt a futam, amelynek új változata ma az Európa Nagydíj otthona. 1959-ban egy berlini autópálya-szakaszon kialakított Avus volt a verseny otthona, amely lényegében két, körülbelül 4 km-es egyenesből és két visszafordítóból állt.

Előzni szabad

A Mercedes esetében már csak azért is indokolt a fenti "hazai pálya" jelző, mert a Baden-Württemberg tartományban fekvő aszfaltcsík az 1930-as években a stuttgartiak tesztpályájaként kezdte pályafutását. Nem sokkal később a kialakult a klasszikus vonalvezetése, amit az évek során persze néhány sikánnal szelídítettek meg. Mai formáját 2002-ben nyerte el.

Az új vonalvezetéssel a rajongók búcsút mondhattak a fák közötti, sötét, festői és hosszú egyenesekben történő féktelen száguldozásnak, és sokuk szerint a pálya sava-borsának is. Mások, köztük a pilóták többsége üdvözölte a változtatásokat, annyit azonban bizonyított az első három futam: látványosságban nincs hiány az "új" aszfaltcsíkon, és az impozáns, szurkolók százezreit befogadó lelátókkal övezett célegyenes és Stadion-szakasz is megmaradt.

Később persze kiderült, hogy a régi Hockenheimring már annyira hozzánőtt a versenyzők és az emberek szívéhez, hogy még ma is a felújítás jelenti az elsőszámú témát a Ring boncolgatásakor. "A pálya oké, de azt kell mondanom, hogy a régi vonalvezetést jobban kedveltem, mivel különlegessé tette a helyszínt" - mondja Nick Heidfeld, aki anno visszafogottan üdvözölte a módosítást.

"A két pályát lehetetlen összehasonlítani, mivel szöges ellentétei egymásnak" - erősít rá a mindvégig az ellenzők táborába tartozó Jarno Trulli. Toyotás csapattársa, Ralf Schumacher vitatkozik az olasszal: "A régi aszfaltcsík hosszú egyeneseinek elvesztése nem nagy veszteség, mert az új vonalvezetés sokkal érdekesebb mind a versenyzők, mind a szurkolók számára, akik jobban tudják követni a pályán folyó küzdelmet."

Ralf valószínűleg rátapintott a lényegre, mert a nézőknek ráadásul van is mit követni - ha valahonnan, a Hockenheimringről nem hiányoznak a fanyalgó szurkolók vesszőparipájának számító előzések. "Ez egyike azoknak a pályáknak, ahol viszonylag könnyű előzni" - erősíti meg e vélekedést Alonso, aki a tavalyi futamon pont részese volt a Jenson Button BAR-Hondájával vívott, késhegyre menő csatának, ami nem is az egyetlen volt a 2004-es versenyen.

"Hockenheim egy nagy leszorító erőt követelő pálya, de szükség van a magas végsebességre is, ami kulcsfontosságú azon a helyen, ahol elsősorban előzni lehet: a második kanyartól a hajtűkanyarig tartó hosszú egyenesben. Kell a jó fékstabilitás is" - mutatja be Räikkönen az események zömét tömörítő Spitzkehrét megelőző szakaszt.

Ezen a helyen 310-ről 70-re kell lassítani, a féktáv pedig remek alkalmat nyújt a támadásra, ráadásul a rávezető kanyar is lassú. Sok helyen - például Barcelonában - az egyenesekre vezető gyors forduló rontja el az előzési lehetőséget, mivel a szélárnyékban csökkenő leszorító erő miatt lehetetlen az elöl lévő autó mögött maradni. "A hajtűben könnyen lehet előzni, ráadásul a belső szakasz kanyarjai sem szűkülnek be, így ritmusban maradhatsz, és olajozottan vezethetsz" - jellemzi a pálya többi szakaszát Ralf.

Meleg helyzet

A Hockenheimring megszelídítése nemcsak a pilóták dolgát könnyítette, meg, hanem az autókét is. "Az aszfaltcsík egy nehéz kanyart sem tartalmaz, s bár van néhány előzési lehetőség, ez már nem az a gyors, autógyilkos pálya, ami az elődje volt" - vall a technikával szemben támasztott követelményekről Dieter Gass, a Toyota vezető versenymérnöke.

A Sauber technikai igazgatója, Willy Rampf abba avat be, hogy a pilóták rámenősségén kívül a mérnökök precíz munkájára is szükség van a helycserékhez, mivel a féktávon és kigyorsításkor is stabil autó kell. "A hosszú, ívelt egyenes és az azt lezáró hajtű ugyan jó támadási pozíciót kínál, de a nagy sebesség miatt ehhez kiváló fékteljesítményre és stabilitásra is szükség van, a kijáratnál pedig kifogástalan úttartásra."

Az igazi kihívást itt nem a vonalvezetés, hanem a július közepén szokásos időjárás jelenti, a csapatok - mint annyi más helyszínen - ezúttal is a várható hőségtől félnek a leginkább. A meleg természetesen a gumikra gyakorolja a legmarkánsabb hatást, de természetesen a többi részleg számára is fejtörést okoz.

"Hockenheim kritikus jelentőségű a hátsó gumik hőmérséklete. Mindenképpen el kell kerülnünk a túlmelegedésüket, mivel ez könnyen túlkormányzottsághoz vezethet" - magyarázza Gass, Juan-Pablo Montoya pedig hozzáteszi: "A megterhelő féktávok és a Németországban általában jellemző hőmérséklet miatt a fékhűtés csatornái itt nagyobb átmérőjűek, mint máshol."

Az aerodinamika másodlagos: a dél-német pálya nagy leszorító erőt követel a lassú és a közepesen gyors kanyarok miatt, de a hosszú egyenesben - ahogy Räikkönen is mondta - a végsebesség növelése is fontos szempont. A stabilitás követelménye miatt a mechanikai tapadás a fontosabb. A motorokat is inkább csak a hőség viseli meg, a padlógázas szakaszok 62 százalékos aránya nem sokkal nagyobb az átlagosnál.

Érdemes még tudni, hogy a leghosszabb egyenes 1047 méter hosszú, és Sam Michael, a Williams technikai igazgatója két vagy három boxkiállást prognosztizál.

Gumipálya

Jó, tehát a Hockenheimring nem aerodinamikai pálya és nem motorpálya, akkor mi? A válasz: gumipálya. "Az aszfaltcsík igen kegyetlenül bánik a gumikkal. A kanyaroknál hatékony kigyorsításra van szükség, ami a hőséggel súlyosbítva nagyon megterheli az abroncsokat" - ecseteli a Renault pilótája, Giancarlo Fisichella.

"Ráadásul több leszorító erőt alkalmazunk, mint a régi pályán, és az aszfalt tapadása is nagyobb. A gumiválasztás ezért valóban létfontosságú, ha végig gyorsak akarunk maradni a versenyen" - fűzi hozzá.

A Michelin és a Bridgestone több szempontból is kompromisszumra készül. Az aszfalt borítása többnyire sima, ami lágy keverékeket tesz lehetővé, a hőség és a kigyorsítások miatt azonban a csapatok inkább közepes keménységű abroncsokat választottak a hőséget kiválóan "szimuláló" jerezi tesztsorozaton.

Nem segít az sem, hogy a felújítás miatt nem mindenhol ugyanolyan minőségű az aszfalt: a régi borítású, lassú Stadionban az autók hajlamosak a csúszkálásra. Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója mondja: "A gyorsabb kanyarok és a lassú, csúszós Stadion-szakasz miatt Hockenheimben rendkívül gyorsan felmelegszenek a gumik. Ezen mindenképp rajta kell tartani a szemünket, és egyébként is nehéz megtalálni az egyensúlyt."

Kétesélyes meccs

A tavalyi Német Nagydíjjal ellentétben az idei futamnak szerencsére nincs esélyese, annyi bizonyos mindössze, hogy meglepetés lenne, ha nem a Renault vagy a McLaren-Mercedes egyik pilótája lépne a dobogó tetejére.

Silverstone-ban legalábbis kibérelte magának az első négy helyet a két élcsapat. Az ötödik helyen végző Jenson Button szerint a páros "más dimenzióban van", míg az angolt követő Michael Schumacher azt ismerte el, hogy a Ferrari "nincs egy szinten" riválisaival.

A wokingiak és az enstone-iak négy versenyzője között azonban nyitott a küzdelem, különösen, hogy Angliában végül Montoya is feliratkozott a győztesek névsorába. A legtöbben persze a bajnokságért küzdő Alonsóra és Räikkönenre tennék a pénzüket - már ha a finn tehetségnek nem kell tíz helyről hátrébb indulnia.

Ezt talán kivételesen még Alonso legfanatikusabb hívei sem kívánhatják, hiszen nyilván ők sem szívesen mulasztanák el egy olyan csatát, amelyben a két rivális végre szemtől-szembe megmérkőzhetne egymással ezen a kerék kerék elleni csatákra különösen alkalmas versenypályán. A jerezi teszten a McLaren tűnt gyorsabbnak, igaz, az MP4-20-nak eddig sem a sebességével volt a gond.

Ami a többieket illeti, elsősorban az említett Buttonról és Schumacherről könnyebb elképzelni, hogy megcsípnek egy jó eredményt. A német az utolsó pillanatokban is segédkezik a Ferrari fioranói és mugellói tesztjein, hogy ezzel is segítse a maranellóiak elkeseredett küzdelmét hazai versenye előtt, míg Buttonnak a BAR-Honda egyre javuló formája mellett tavalyi emlékei is erőt adhatnak.

Az angol látványos és kitartó versenyzéssel szerezte meg a 2004-es ezüstérmet a későbbi világbajnok mögött úgy, hogy a 13. helyről rajtolt és bukósisakja is fojtogatta. Társának, Takuma Satónak is nyomnia kell a gázt, és az utóbbi időben bemutatott hibáit is mellőznie kell, hogy teljesítményével cáfoljon rá azokra a boxutcai pletykákra, hogy kifelé áll a szekere a BAR-Hondánál.

A csapat-világbajnokság negyedik helyén álló Toyota adós egy jó versenyteljesítménnyel, Silverstone-ban mindössze egy pont ütötte a kölniek markát Ralf Schumacher révén. Kérdés, hogy Jarno Trulli remek edzéseredményeit ezúttal sikerül-e pontokra váltani. A Williams szintén Jerezben próbálta csiszolni eddig nem túl sikeres új aero-csomagját, az időeredmények szerint nem sok sikerrel. A grove-iaknak ráadásul többször volt hűtés-problémájuk az idén, valószínűtlen tehát, hogy a várhatóan meleg hockenheimi hétvégén találnak rá újra a helyes ösvényre.

A Sauber ellenben termékenyen töltötte az időt Spanyolországban, bár ez valószínűleg csak a Red Bullal való harcra lesz ismét elég. A futottak még kategóriában két dolgot is érdemes megemlíteni: a Jordan megint elhalasztotta a felújított kasztni, az EJ15B debütálását, míg a Minardi versenyzőt váltott: a nem fizető szponzorok által sújtott Patrick Friesachernek búcsút mondott a kiscsapat, helyére a Jordan eddigi pénteki pilótáját, a holland Robert Doornbost ültette. A faenziaiknál így két holland tekerheti a kormányt, míg a Jordannél szabaddá vált egy tesztpilótai hely, amit idáig még nem töltött be Alex Shnaider egylete.

 
Michael Schumacher Szurkolói Klub
 
Schumi Vodafone-s reklámja
 
Következő futam
 
Óra
 
Chat
A Chatben tilos mindenfatja oldalreklámozás! Jó beszélgetést!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Véleménykérdezés
Ki a Forma-1 legeslegjobb pilótája?

Michael Schumacher
Felipe Massa
Kimi Raikkönen
Fernando Alonso
Juan-Manuel Fangio
Mika Häkkinen
Ayrton Senna
Alain Prost
Niki Lauda
Rubens Barrichello
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás
Milyen az oldal?

Ez a legjobb F1-es oldal
Nagyon tetszik az oldal
Jó az oldal, de kell még videó
Jó az oldal de kell még kép
Nem tetszik az oldal
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Képek 2003

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Brazil Nagydíj

San Marinó-i Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Osztrák Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Európa Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Olasz Nagydíj

Amerikai Nagydíj
 
Japán Nagydíj

 
Képek 2005

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

San Marinó-i Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Európa Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Török Nagydíj

Olasz Nagydíj

Belga Nagydíj

Brazil Nagydíj

Japán Nagydíj

Kínai Nagydíj

 
Képek 2007

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monte-Carlói Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Európa Nagydíj

Magyar Nagydíj

Török Nagydíj

Olasz Nagydíj

Belga Nagydíj

Japán Nagydíj

Kínai Nagydíj

Brazil Nagydíj

 
Más oldalak bannerei
 
SMS
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?