Räikkönené a pole, Montoya hibázott
2007.08.12. 12:24
Kimi Räikkönen idei negyedik pole pozícióját szerezte meg a Német Nagydíj időmérő edzésén, a McLaren-Mercedes azonban felemás napot tudhat magáénak, mert Juan-Pablo Montoya az utolsó kanyarban kicsúszott. A finn mellől Jenson Button indul, a második sort pedig a Renault bérelte ki magának.
Kimi Räikkönen Silverstone után ismét az első helyre kvalifikálta magát a Német Nagydíj időmérő edzésén, de a két héttel ezelőtti brit versennyel ellentétben most valóban pole pozícióból vághat neki a holnapi futamnak.
A McLaren-Mercedes finn pilótája a hétvége összes szabadedzésén a mezőny leggyorsabbja volt, s vitathatatlan fölényét a kvalifikáción is érvényesítette, amikor több, mint négy tizedmásodperccel maga mögé utasította legközelebbi riválisát, a BAR-os Jenson Buttont.
A wokingi csapat akár a teljes első sort is elfoglalhatta volna, Juan-Pablo Montoya azonban csak az utolsó sorból vághat neki a viadalnak. A kolumbiai túlzott igyekezettel próbálta megfosztani csapattársát a pole pozíciótól, s bár két szektor után erre volt is esélye, az utolsó kanyarban besokallt.
Az autó feletti uralmát elvesztő kolumbiai intenzív fékezésének köszönhetőn a pályát övező gumifalba már viszonylag alacsony sebességgel csapódott, de győzelmi reményeinek valószínűleg búcsút mondhat.
A világbajnoki éllovas Fernando Alonso így végül a harmadik rajtkockát vívta ki, közvetlenül mellőle pedig renault-s csapattársa, Giancarlo Fisichella startolhat. Michael Schumacher az ötödik leggyorsabb volt.
A Minardi új szerzeménye, a holland Robert Doornbos kezdte az időmérő edzést, s 1:18.513-as körrel állította fel a mércét. A Jordan-Toyota indiai pilótája, Narain Karthikeyan viszont a kör elején elkövetett két jelentős hibája után a boxba hajtott, ezért csak az utolsó sorból indulhat.
Harmadikként Christijan Albers hajtott a pályára, s határozott körével nyolc tizedmásodperccel csapat- és honfitársa elé került. A jordanes Tiago Monteiro folytatta a hétvége trendjét - mindkét Minardinál gyengébb kört futott.
A nyitó ötöst Takuma Sato zárta. A BAR-Honda japán versenyző két teljes másodperccel javította meg Albers idejét. A második csoport első embere, a Red Bull-os Christian Klien Sato mögé kvalifikálta magát, miután nem tudta ledolgozni az első szektorban felhalmozott hátrányát.
Jacques Villeneuve felejthető kört futott, ami az ideiglenes harmadik helyre volt elég. Egy másik veterán, David Coulthard viszont remekül teljesített a középső szektorban, ám végül négy ezreddel fiatal osztrák csapattársa mögé került.
A mezőny első felét a két Williams-BMW zárta. Nick Heidfeld rögtön letaszította az élről Klient, Mark Webber pedig még lejjebb szorította az etalont: 1:15.070-es körével három tizeddel utasította maga mögé második leggyorsabb csapattársát.
A harmadik ötösből elsőként Felipe Massán volt a sor. A Sauber brazil pilótája 1:16.009-es köre három ezreddel Villeneuve elé volt jó. Következett az edzésmenő Jarno Trulli, a Toyota versenyzője azonban az utolsó szektorban nem tudta tartani a lépest Webberrel: negyedik lett.
A másik japán géppel Ralf Schumacher ismét nem tudta megközelíteni Trulli edzésteljesítményét, másfél tizeddel az olasz mögött a hetedik időt autózta. A ferraris Rubens Barrichello még pocsékabbul teljesített, 1:16.230-as körideje még a Saubereknél is gyengébb volt, s csak a Minardi-Jordan kettőst előzte meg.
Csapattársa, a hazai pályán szereplő Michael Schumacher ellenben 1:15.006-as idejével mindenkit maga mögé utasított. Az ideiglenes pole pozíció azonban csakhamar Jenson Buttoné lett: a BAR-Honda angol versenyzője elsőként szorította 1:15 alá a köridőt.
A sort a Renault és a McLaren pilótái zárták. Giancarlo Fisichella a második helyre, Button mögé, de Schumacher elé hozta a francia négykerekűt. A szabadedzések sztárja, Kimi Räikkönen viszont már nem kegyelmezett Buttonnak: hibája ellenére az összes szektorban gyorsabb volt a britnél, s 1:14.320-szal élre állt.
A világbajnoki éllovas Fernando Alonso nem is tudta vele tartani a lépést: 0.584 másodperces hátránnyal csak a harmadik rajtkockát vívta ki. Juan-Pablo Montoya két szektor után mindössze egy tizedre volt csapattársától, amikor az utolsó kanyarban, miután ráhajtott a kerékvetőre, besokallt, és kicsúszott a pályáról.
|
|
Időmérő edzés |
12. - Német GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2005. július 23., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
4574 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-24 fok, aszfalt: 31-40 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:13.306 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:13.306 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
|
|
|
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:14.320 |
221.561 |
|
|
18. |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:14.759 |
220.260 |
0.439 |
0.439 |
16. |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:14.904 |
219.833 |
0.584 |
0.145 |
19. |
|
4. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:14.927 |
219.766 |
0.607 |
0.023 |
17. |
|
5. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:15.006 |
219.534 |
0.686 |
0.079 |
15. |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:15.070 |
219.347 |
0.750 |
0.064 |
10. |
|
7. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:15.403 |
218.379 |
1.083 |
0.333 |
9. |
|
8. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:15.501 |
218.095 |
1.181 |
0.098 |
5. |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:15.532 |
218.006 |
1.212 |
0.031 |
12. |
|
10. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:15.635 |
217.709 |
1.315 |
0.103 |
6. |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:15.679 |
217.582 |
1.359 |
0.044 |
8. |
|
12. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:15.689 |
217.553 |
1.369 |
0.010 |
13. |
|
13. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:16.009 |
216.638 |
1.689 |
0.320 |
11. |
|
14. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:16.012 |
216.629 |
1.692 |
0.003 |
7. |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:16.230 |
216.009 |
1.910 |
0.218 |
14. |
|
16. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:17.519 |
212.418 |
3.199 |
1.289 |
3. |
|
17. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:18.313 |
210.264 |
3.993 |
0.794 |
1. |
|
18. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:18.599 |
209.499 |
4.279 |
0.286 |
4. |
|
19. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
|
- |
|
|
2. |
|
20. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
20. |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0157 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:14.320 |
- (4.279) - |
1:18.599 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|