2005 archív : Alonso profitált Räikkönen balszerencséjéből |
Alonso profitált Räikkönen balszerencséjéből
2007.08.12. 12:27
A terepet egész hétvégén uraló Kimi Räikkönen a versenyben vezetve kiesett egy újabb műszaki hiba miatt, tálcán nyújtva át a győzelmet legnagyobb ellenfelének, Fernando Alonsónak. A Renault sztárja így újabb 10 ponttal növelte az előnyét Räikkönennel szemben. A 2. helyen Juan-Pablo Montoya ért célba.
Harminchat pontra növelte előnyét a világbajnoki összetettben Fernando Alonso. A Renault pilótája idénybeli hatodik diadalát aratta a Német Nagydíjon, miután a versenyt fölényesen vezető Kimi Räikkönen féltávnál hidraulikai probléma miatt feladta a küzdelmet.
Csapattársa, a kvalifikáción elkövetett hibája után az utolsó rajtkockából induló Juan-Pablo Montoya a második helyig tornázta fel magát a McLaren-Mercedes-szel, míg a harmadikként leintett Jenson Button a BAR-Honda első 2005-ös dobogós helyezését szerezte meg.
A hazai pályán szereplő Michael Schumacher ötödik lett. A világbajnoki címvédő hiába reménykedett esőben az időmérő után, végül felhős ég alatt, de száraz időben került sor az 54. Német Nagydíjra, melynek rajtja kifejezetten heves küzdelmet hozott.
A pole pozícióból rajtoló Räikkönen ugyan simán eljött, a mellőle startoló Jenson Buttont azonban nemcsak Alonso hagyta maga mögött, hanem a szintén renault-s Giancarlo Fisichellát megelőző Schumacher is. Az első négy helyen így Räikkönen, Alonso, M. Schumacher és Button folytatta a versenyt.
Remekül tört előre Montoya is, hiszen az első kör végére a 11. helyre jött föl, majd rövidesen Ralf Schumacher Toyotáját és Christian Klien Red Bullját is maga mögé utasította. Coulthard öt pozíciót javítva a hatodikként folytatva, előtte pedig a williams-es Nick Heidfeld autózott.
A minardis Christijan Albers a 12. (!) helyen találta magát a rajt után, igaz, Rubens Barrichello rövidesen megelőzte őt. A rajt vesztese Fisichella volt: az olasz negyedik rajtkockáját cserélte nyolcadik pozícióra.
Mások nem úszták meg ennyivel: Takuma Sato, Mark Webber és Jarno Trulli egyaránt boxkiállásra kényszerült az első kör csetepatéja után, melynek során sokan nem tudták pályán tartani autójukat. Sato BAR-Hondáján az orrkúpot kellett kicserélni, miután nekiment Fisichellának, Mark Webber autóján pedig körökig dolgoztak a Williams szerelői, mielőtt az ausztrál visszatért a pályára.
Jacques Villeneuve vesszőfutása is a rajtnál kezdődött: Rubens Barrichello tolta őt a pálya szélére a Spitzkehrében, a negyedik körben pedig a Robert Doornbos-szal történt ütközés miatt kellett a boxba hajtania. A Minardi újonca is erre kényszerült, de mivel óvatlan szerelői tankolás mellett kereket is cseréltek autóján, tíz másodperces stop&go büntetéssel sújtották.
Az eseménytelenül telő első etapot Jenson Button tankolása nyitotta a 20. körben. Ahogy várható volt, a legtovább Montoya húzta, ő csak a 27. körben állt ki a boxba. A forgalomtól szabaduló kolumbiai az 5. helyre jött fel. Ralf Schumacher Fisichellát előzte meg, de elfékezte magát, és az olasz visszavette pozícióját.
Az élen változatlanul Räikkönen, Alonso, Schumacher, Button volt a sorrend, Heidfeld viszont már elbúcsúzott az élmezőnytől, mivel a Williams remek rajthelye csak a három kiállásos taktikának köszönhetően könnyű autónak volt betudható.
A 28. körben ismét Villeneuve volt a főszereplő. A kanadai ezúttal a jordanes Tiago Monteirót akarta megelőzni, a portugál azonban ezt nem vette észre, és bevágott elé. Villeneuve nem tudott lelassítani, aminek első szárnya látta kárát. Mindkét pilóta boxkiállásra kényszerült.
A verseny kulcsmozzanata nagyjából féltávnál következett be. A mintegy tíz másodperccel vezető Räikkönen ekkor állította félre McLaren-Mercedesét, mely hidraulikai hiba miatt vált működésképtelenné. A peches finn harmadszor esett ki az élről a szezon folyamán, a vezető pozíciót megöröklő Alonso viszont könnyű helyzetbe került, mivel tetemes előnnyel haladt Schumacher előtt.
A német lába alatt viszont egyre forrósodott a talaj, hiszen Button és Montoya vészesen közelítette Ferrariját. A negyvenedik kör környékére az angol beérte, de nem talált fogást a világbajnokon. Nem úgy Christian Klien Barrichellón: az osztrák a 39. körben fékezte ki az egyik lekörözésnél bizonytalankodó brazilt.
Végül Buttonnak is sikerült a manőver: a 45. körben klasszikus mozdulattal bújt be Schumacher mellé, aki a jobb hátsó Bridgestone túlzott kopása miatt ekkor már komolyan küszködött autójával, különösen a kigyorsításokkor.
A tiszta levegőre kerülő Button rögtön elhúzott, másfél körrel később pedig letudta második kiállását. Ekkor Schumacher is rákapcsolt, de a 49. körben végrehajtott tankolása után csak az angol mögött kapcsolódott be a küzdelembe.
A csendesen figyelő Montoya csak az 54 körben állt ki. Megszerzett előnyének köszönhetően a második helyen tért vissza a pályára, bár az egyik lekörözés alkalmával az egymással viaskodó Trulli és Heidfeld feltartotta őt. A Toyota olasz pilótája áthajtásos büntetést is kapott a kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt.
Ekkortájt nemcsak az élmezőny tartogatott izgalmakat: Christian Klien másodszor is megelőzte a szenvedő Barrichello Ferrariját, Narain Karthikeyan pedig egy megpördüléssel borzolta csapata idegeit.
A negyedik helyen haladó Michael Schumacher tovább küzdött rakoncátlankodó Ferrarijával, és gumiproblémája ellenére is tartotta a mögé torlódó Fisichellát, Ralf Schumachert és Coulthardot. Az olasz végül az utolsó körben ment el Schumacher mellett, Ralfnak azonban már nem maradt ideje a manőverre.
A gondtalan futamot teljesítő Alonsónak csak a lekörözésekre kellett figyelnie, mielőtt spórolósa ellenére is huszonkét másodperces előnnyel megnyerte a futamot. A dobogó alsó fokain Montoya és Button osztozott, majd Fisichellát, Michael és Ralf Schumachert intették le.
A fennmaradó pontokon David Coulthard és Felipe Massa osztozott, Barrichello viszont csak a tizedik helyen végzett. A Williamsnek Hockenheimban sem sikerült a visszatérés: Heidfeld csak a 11. lett.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2005. július 24., vasárnap, 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4574 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 24-25 fok, aszfalt: 25-31 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1ó23:54.848 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
1ó26:28.599 |
|
|
67 |
|
2. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
22.569 |
|
|
67 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
24.422 |
|
|
67 |
|
4. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
50.587 |
|
|
67 |
|
5. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
51.690 |
|
|
67 |
|
6. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
+ |
52.242 |
|
|
67 |
|
7. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
52.700 |
|
|
67 |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
56.670 |
|
|
67 |
|
9. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
1:09.818 |
|
|
67 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
66 |
|
11. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1 kör |
|
|
66 |
|
12. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
1 kör |
|
|
66 |
|
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
2 kör |
|
|
65 |
|
14. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
+ |
3 kör |
|
|
64 |
|
15. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
3 kör |
|
|
64 |
|
16. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
3 kör |
|
|
64 |
|
17. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
3 kör |
|
|
64 |
|
18. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
4 kör |
|
|
63 |
|
|
|
|
19. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
12 kör |
|
|
55 |
|
20. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
32 kör |
|
műszaki |
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
K. Räikkönen (McLaren) |
1:14.873 |
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|