Schumacher első idei pole-ja
2007.08.12. 12:34
Meglepetésre a Ferrari világbajnoki címvédője, Michael Schumacher szerezte meg a 20. Magyar Nagydíj pole pozícióját, miután a szombat délutáni időmérőn fölényesen maga mögé utasította ellenfeleit. A második helyről a McLaren-es Juan Pablo Montoya rajtolhat, Fernando Alonso azonban nem remekelt.
Meglepetésre Michael Schumacher szerezte meg a 20. Magyar Nagydíj pole pozícióját. Az idén jobbára szenvedő Ferrari német címvédője fölényesen, majdnem egy másodperccel utasította mögé leggyorsabb riválisát, a McLaren-es Juan-Pablo Montoyát.
A hétvége eddig leggyorsabbja, a másik McLarent vezető Kimi Räikkönen annak ellenére képes volt a negyedik rajtkocka kivívására, hogy elsőként kellett kvalifikálnia magát az általában poros, és folyamatosan javuló Hungaroringen.
A harmadik rajtkockát az ismét remeklő Jarno Trulli Toyotája szerezte meg, de a másik japán autót vezető Ralf Schumacher is bejött az ötödik helyre. A Renault gyengélkedett: a bajnoki éllovas Fernando Alonsónak csak a hatodik leggyorsabb időre futotta erejéből, miközben az utolsó kanyarban hibázott is.
Hockenheimi kiesése miatt Räikkönen hajtott először a pályára, ami az itteni csúszós aszfalton általában nagy hátránynak számít. A McLaren finnje ennek ellenére fantasztikus, 1:20.891 másodperc alatt teljesített körével állította fel az etalont. Mark Webber (Williams-BMW) nem is tudta tartani vele a lépést - több, mint két és fél másodperccel lemaradt.
A minardis Robert Doornbos 1:25.484-et teljesített, a jordanes Tiago Monteiro azonban délelőtt motorcserén esett át, s mivel mindenképp az utolsó helyről rajtolt volna, felvezető köre után a boxba hajtott. A másik Jordan-Toyotát vezető Narain Karthikeyan üggyel-bajjal, de a harmadik helyre, Doornbos elé került.
A második ötöst Jacques Villeneuve Sauberje vezette fel. A kanadai kellemes meglepetést okozott, 1:22.866-as körével Webber elé került. Jarno Trulli következett, s a Toyota olasz versenyzője megmutatta, miért is tartják őt az időmérők királyának: 1:20.839-cel átvette Räikkönentől az ideiglenes pole-t.
Christijan Albers folytatta hétvégi remeklését, ismét ő bizonyult a leggyorsabbnak a Minardi és Jordan pilótái közül. A BAR-Hondás Takuma Sato remek első szektorideje ellenére is csak a harmadik helyre, Trulli és Räikkönen mögé került 1:21.787-es idejével. Nick Heidfeld nem rúgott labdába a Williams-szel, de ideiglenes negyedik helyével Webbert igencsak megverte.
Féltávnál tehát Trulli állt az élen, amikor Rubens Barrichello megkezdte körét. A Ferrari brazilja két szektoron át alig volt lemaradva az olasztól, a kör végén azonban elvesztette lendületét, s csak harmadik lett (1:21.158). A Red Bullos Christian Klien elfogadható körrel Sato mögött az ötödik lett.
Felipe Massa éppenhogy sauberes csapattársa, Villeneuve elé került, míg a veterán David Coulthard elfékezte magát az első kanyarban, s csak az ideiglenes hetedik helyre kvalifikálta Red Bull-Cosworth versenyautóját. Ralf Schumacher némileg javított időmérőn mutatott tempóján, Trullit azonban így sem tudta beérni: néhány apró botlás után 1:20.964-gyel a harmadik pozíciót foglalta el.
Az utolsó ötös a várakozásoknak megfelelően igai tűzijátékot hozott. Michael Schumacher mindenkit meglepett, amikor nemcsak, hogy átvette a pole-t Trullitól, de idén először 1:20 alá szorította a köridőt. Giancarlo Fisichella a Renault-val nem tudta a lépést tartani az élmenőkkel.
Jenson Button (BAR-Honda) közvetlenül Fisichella elé került 1:21.302-es körével. A következő meglepetés az volt, hogy Juan-Pablo Montoya McLarenje sem vette fel a versenyt a világbajnokkal, kilenc tizeddel lemaradt tőle, s csak a második pozícióba került.
A sort a bajnoki éllovas zárta, aki nem volt versenyképes, sőt az utolsó kanyarban rontott is - csak a hatodik lett, Fisichellát azonban így is megverte. Schumacher így 2005-ben először indulhat az első kockából, hiszen korábban - Bahreinben és Kanadában - a második rajthely volt a legjobb eredménye.
|
|
Időmérő edzés |
13. - Magyar GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Hungaroring, Mogyoród |
|
|
|
Időpont: |
2005. július 30., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
4381 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 34-36 fok, aszfalt: 49-51 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:19.146 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:18.436 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:19.882 |
197.436 |
|
|
16. |
|
2. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.779 |
195.244 |
0.897 |
0.897 |
19. |
|
3. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:20.839 |
195.099 |
0.957 |
0.060 |
7. |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.891 |
194.973 |
1.009 |
0.052 |
1. |
|
5. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:20.964 |
194.798 |
1.082 |
0.073 |
15. |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:21.141 |
194.373 |
1.259 |
0.177 |
20. |
|
7. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:21.158 |
194.332 |
1.276 |
0.017 |
11. |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:21.302 |
193.988 |
1.420 |
0.144 |
18. |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:21.333 |
193.914 |
1.451 |
0.031 |
17. |
|
10. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:21.787 |
192.837 |
1.905 |
0.454 |
9. |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:21.937 |
192.484 |
2.055 |
0.150 |
12. |
|
12. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:22.086 |
192.135 |
2.204 |
0.149 |
10. |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:22.279 |
191.684 |
2.397 |
0.193 |
14. |
|
14. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:22.565 |
191.020 |
2.683 |
0.286 |
13. |
|
15. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:22.866 |
190.327 |
2.984 |
0.301 |
6. |
|
16. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:23.495 |
188.893 |
3.613 |
0.629 |
2. |
|
17. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:24.443 |
186.772 |
4.561 |
0.948 |
8. |
|
18. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:25.057 |
185.424 |
5.175 |
0.614 |
5. |
|
19. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:25.484 |
184.498 |
5.602 |
0.427 |
3. |
|
20. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
|
- |
|
|
4. |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0206 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:19.882 |
- (5.602) - |
1:25.484 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|