Räikkönen a pole-ban, sokan hibáztak
2007.08.12. 12:44
A szűz isztambuli pálya még a szombati időmérőn is látványosan csúszósnak bizonyult, s több versenyzőn is kifogott. A világbajnoki címért küzdő Kimi Räikkönen azonban nem tartozott közéjük, s óvatos, de hibátlan körével megszerezte a pole pozíciót az első Török Nagydíjon. Mellőle Giancarlo Fisichella rajtolhat.
Az első Török Nagydíjon Kimi Räikkönen indulhat a pole pozícióból, miután a szombati időmérő edzésen óvatos, de céltudatos vezetéssel maga mögé utasította ellenfeleit, köztük a renault-s Fernando Alonsót.
Miközben a pálya hőmérséklete szeszélyesen ingadozott, a ránézésre is porosnak tűnő aszfalt ismét több áldozatot szedett. Így pottyant ki az élmezőnyből a két BAR, valamint Ralf Schumacher Toyotája is, míg a megpördülő Michael Schumachernek a hétvégi tapasztalatok alapján úgysem lett volna esélye beleszólni az első helyek sorsába.
Räikkönen azonban nem hibázott, s 1:26.797-es körével 8., idei 5. pole pozícióját biztosította be. Mellőle Giancarlo Fisichella rajtolhat, míg Alonso a 3. rajtkockába szorult. Juan-Pablo Montoya pedig annak ellenére 4. lett, hogy budapesti kiesése miatt korán kellett megtennie a mért körét.
A két Red Bull a Hungaroringen már az első körben kiesett, így a Török Nagydíj időmérőjét David Coulthard és Christian Klien nyitotta meg. Coulthard 1:29.764-gyel állította fel a mércét, de Klien már az első mért ponton 0.864 másodperccel előtte járt, s 1:28.963-mal átvette a vezetést.
A szemlátomást poros pályán Robert Doornbos többször elfékezte magát a Minardival, de a hátránya olyan nagy volt, hogy azonnal visszatért a boxba - aztán a bejáratnál kigyulladt a két hátsó fék, s a csapat egyik szerelője sietett Doornbos segítségére egy poroltóval.
Juan-Pablo Montoya viszont, aki a Magyar Nagydíjon vezető helyről esett ki, 1:27.352-vel mindjárt az élre állította a McLarent. A csúszós aszfalt ezután kifogott Jacques Villeneuve-ön: a kanadai versenyző a 8-as kanyarban kisodródott, s bár visszakormányozta Sauberjét a pályára, ott rögtön megpördült. Mivel pedig a motorja lefulladt, a zöld műfűről nem tudott elmozdulni.
A szünet után Christijan Albers 4.834 másodperces lemaradással kvalifikálta Minardiját a holnapi versenyre, mielőtt Felipe Massa hiba nélkül, 1:28.419-es idővel a 2. helyre, Klien elé tornázta Sauberjét. Tiago Monteiro Jordanje idegesen megmozdult a 8-as kanyar kijáratánál, de nem csúszott le a pályáról, és 1.5 másodperccel Albers előtt, az 5. helyen ért körbe.
Narain Karthikeyan, akinek az autójában motort cseréltek, úgy döntött, nem tesz meg mért kört, ezért ki sem ment a pályára, átadva azt a Hungaroringen betliző Fernando Alonsónak. Alonso 0.302 másodperces előnnyel, 1:27.050-es kört futva át is vette Montoyától az ideiglenes pole pozíciót.
Rubens Barrichello tovább vergődött az Isztambulba régi specifikációjú gumikkal érkező Ferrarival, s Coulthard Red Bullját is alig sikerült maga mögé utasítania. Giancarlo Fisichella az első mért ponton még 0.047 másodperccel le volt maradva Alonsótól, az utolsó szektorban viszont ledolgozta a hátrányát, s 1:27.039-re szorította le a lécet a Renault-val - pedig utolérte Barrichellót is.
Takuma Sato, akinek minden versenyen pontot kell szereznie, ha jövőre a BAR-nál akar maradni, a 8-as kanyarban kicsúszott a műfűre, s annyi időt vesztett, hogy Coulthard mögé, a 8. helyre került.
Mark Webber ráadásul a mért körében utolérte Sato lassan haladó BAR-ját, és Fisichellához képest 0.905 másodperces hátránnyal, Massa elé hozta be a Williamst. Nick Heidfeld nem találkozott mozgó akadállyal, de így is mindössze 0.01 másodpercet vert csapattársára, elragadva tőle a 4. helyet, miközben a versenybíróság vizsgálni kezdte Sato manőverét.
A délelőtt mindkétszer a 2. helyen végző Jenson Button az első szektorban 0.179 másodpercet vert Fisichellára, de a hírhedt 8-as kanyar rajta is kifogott: a kijáratnál kétszer is megcsúszott, kiment a bukótérbe, s óriási porfelhőt verve visszatért a pályára, a körének azonban lőttek.
Jarno Trulli a második mért ponton még meglepően gyors volt a Toyotával, az utolsó szektorban viszont nem tudta tartani a lépést Fisichellával, ezért csak Montoya sarkában, a 4. helyen végzett. Csapattársa, Ralf Schumacher a változatosság kedvéért a 9-es kanyarban csúszott le a pályáról, 1.555 másodperces hátránnyal a 8. helyre kerülve.
Bátyja, Michael ugyanitt hibázott, a kanyar bejáratánál egyszerűen kicsúszott a Ferrari fara, megpördült, s Schumacher be sem fejezte a mért körét.
Kimi Räikkönen viszont nem rontott, s bár az utolsó szektorban szemlátomást óvatosan vezetett, 0.242 másodperccel legyőzte Fisichellát.
|
|
Időmérő edzés |
14. - Török GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Isztambul, Törökország |
|
|
|
Időpont: |
2005. augusztus 20., szombat, 12:00-13:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 30-31 fok, aszfalt: 42-48 fok) |
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
|
|
|
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:26.797 |
221.482 |
|
|
20. |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:27.039 |
220.867 |
0.242 |
0.242 |
12. |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:27.050 |
220.839 |
0.253 |
0.011 |
10. |
|
4. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:27.352 |
220.075 |
0.555 |
0.302 |
4. |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:27.501 |
219.700 |
0.704 |
0.149 |
17. |
|
6. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:27.929 |
218.631 |
1.132 |
0.428 |
15. |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:27.944 |
218.594 |
1.147 |
0.015 |
14. |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:28.419 |
217.419 |
1.622 |
0.475 |
7. |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:28.594 |
216.990 |
1.797 |
0.175 |
18. |
|
10. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:28.963 |
216.090 |
2.166 |
0.369 |
2. |
|
11. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:29.369 |
215.108 |
2.572 |
0.406 |
11. |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:29.764 |
214.162 |
2.967 |
0.395 |
1. |
|
13. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:30.063 |
213.451 |
3.266 |
0.299 |
16. |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:30.175 |
213.185 |
3.378 |
0.112 |
13. |
|
15. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:30.710 |
211.928 |
3.913 |
0.535 |
8. |
|
16. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:32.186 |
208.535 |
5.389 |
1.476 |
6. |
|
17. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
3. |
|
18. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
|
- |
|
|
5. |
|
19. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
|
- |
|
|
9. |
|
20. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
- |
|
|
19. |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0198 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:26.797 |
- (5.389) - |
1:32.186 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|