2005 archív : A Renault legyőzte a McLarent a sanghaji időmérőn |
A Renault legyőzte a McLarent a sanghaji időmérőn
2007.08.12. 13:34
Bár ehhez valószínűleg az eltérő üzemanyagszintek is hozzájárultak, a Renault meglepetésre kiütéses győzelmet aratott a konstruktőri VB-cím másik esélyese, a McLaren felett a Kínai Nagydíj időmérő edzésén. Az első rajtsorból Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella startolhat.
A Renault meglepetésszerű KO-val kiütötte a McLarent a Kínai Nagydíj szombati időmérő edzésén, így a holnapi versenyen, amelyen eldől majd a konstruktőri világbajnokság sorsa, idén először Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella rajtolhat az élről.
A Renault azonban csak csatát nyert, és semmit sem vehet biztosra, mert a McLarent irányító Ron Dennis közvetlenül az időmérő után mosolyogva úgy nyilatkozott, hogy Kimi Räikkönen akkor sem szerezhette volna meg a pole pozíciót, ha nem követ el néhány vezetési hibát - célozva ezzel az eltérő üzemanyagszintekre. Ugyanakkor a mezőny egyetlen tagja sem most futotta a hétvégi legjobb körét, tehát senkitől, a Renault-tól sem várhatunk szélsőségesen rövid első etapot.
A második sorból - zsinórban harmadszor - még Jenson Button rajtolhat, de meglepően gyors volt a Ferrari is, amely Michael Schumacherrel megszerezte a 6. rajtkockát. Schumacher mellől Juan-Pablo Montoya fog nekivágni az év utolsó futamának.
Mivel Takuma Satót utólag kizárták a Japán Nagydíjról, amiért kilökte Jarno Trullit, neki kellett megkezdenie az edzést. Sato, aki utolsó időmérőjét teljesítette a BAR színeiben, elrontotta a 6-os számú kanyar féktávját, és 1:37.083-as köridővel szelte át a célvonalat.
Juan-Pablo Montoyának a célegyenes végi, szűkülő fordulóban kétszer is korrigálnia kellett, de az első mért ponton már így is 0.484, a másodiknál pedig 1.350 másodperccel Sato előtt járt, és nem okozott meglepetést, amikor 1:35.188-as eredménnyel az élre állt. Jarno Trulli köre kívülről példásan tisztának tűnt, de a Toyota TF105B-vel így is csak Montoya mögé, Satót viszont egy másodperccel megelőzve sorolt be.
Antonio Pizzonia több apró vezetési hibát követően még hátrébb szorította a japán versenyzőt, mielőtt Christijan Albers, aki az első kanyarban küszködött a Minardival, 1:39.105-ös körrel lezárta a kezdő ötöst.
A már délelőtt is remeklő Narain Karthikeyan precíz kört futva megelőzte Satót a Jordannel, s még Pizzoniától is csak bő három tizeddel maradt le. Robert Doornbos viszont minardis csapattársánál, Albersnél is 0.3 másodperccel lassabb volt, de Tiago Monteiro még a műfűre is kicsúszott a hátsó egyenest lezáró hajtűben, s 4.045 másodperces hátránnyal a 7. helyre került.
Karthikeyant még Jacques Villeneuve-nek sem sikerült megelőznie a Sauberral, Rubens Barrichello viszont a pálya utolsó szektorában Montoyánál is gyorsabb volt, s 0.422 másodperces hátránnyal a 2. helyre, Trulli elé juttatta a Ferrarit.
Felipe Massa a második mért pontig még fej-fej mellett haladt Barrichellóval, a pálya végén viszont időt vesztett, és a 3. helyen fejezte be a körét. Christian Klien sikerrel átjutott a nehéz első kanyaron, de a rázókövön megcsúszva elrontotta a következő balost, a hajtűben pedig elfékezte magát, így Pizzonia és Karthikeyan közé került a listán.
Ralf Schumacher a pálya közepéig csak Montoyánál volt lassabb, végül mégis kikapott Barrichellótól is, bátyja, Michael viszont a harmadik szektorban mindenkinél gyorsabb volt, és annak ellenére 0.113 másodpercre közelítette meg a McLarent, hogy a célegyenes végén túl szélesen fordult el. Az utolsó ötös előtt még David Coulthard került sorra, akinek Barrichellót sikerült megelőznie, Schumachert viszont nem.
Jenson Button volt az első, aki a pálya elején Montoya előtt járt, aztán fokozatosan növelte az előnyét, 1:34.801-gyel elhódítva az ideiglenes pole pozíciót. Mark Webbernek erre nem volt válasza, ráadásul a hajtűben el is fékezte magát, amitől kisodródott, így Ralf Schumacher mögé, a 7. helyre hozta be a Williamst.
A Renault és a McLaren viszont a várakozásoknak megfelelően egy másik dimenzióban autózott, s Fernando Alonso a hátsó egyenes végén 338.5 km/órás tempót diktálva 0.721 másodperces előnnyel, 1:34.080-as eredménnyel átvette a vezetést Buttontól. Giancarlo Fisichella nem tudta behozni a pálya elején gyűjtött lemaradását, pedig középen ő volt a leggyorsabb, és mivel Kimi Räikkönen elrontotta a 6-os kanyart, ráadásul a hajtűben is hibázott, csak a 3. helyre hozta be a McLarent.
|
|
Időmérő edzés |
19. - Kínai GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Sanghaj International Circuit, Kína |
|
|
|
Időpont: |
2005. október 15., szombat, 07:00-08:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5451 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 23-24 fok, aszfalt: 23-28 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
R. Barrichello (Ferrari) |
1:34.012 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:32.238 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
|
|
|
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:34.080 |
208.584 |
|
|
18. |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:34.401 |
207.875 |
0.321 |
0.321 |
19. |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:34.488 |
207.684 |
0.408 |
0.087 |
20. |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:34.801 |
206.998 |
0.721 |
0.313 |
16. |
|
5. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:35.188 |
206.156 |
1.108 |
0.387 |
2. |
|
6. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:35.301 |
205.912 |
1.221 |
0.113 |
14. |
|
7. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:35.428 |
205.638 |
1.348 |
0.127 |
15. |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:35.610 |
205.246 |
1.530 |
0.182 |
10. |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:35.723 |
205.004 |
1.643 |
0.113 |
13. |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:35.739 |
204.970 |
1.659 |
0.016 |
17. |
|
11. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:35.898 |
204.630 |
1.818 |
0.159 |
11. |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:36.044 |
204.319 |
1.964 |
0.146 |
3. |
|
13. |
|
Antonio Pizzonia |
BRA |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:36.445 |
203.469 |
2.365 |
0.401 |
4. |
|
14. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:36.472 |
203.412 |
2.392 |
0.027 |
12. |
|
15. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:36.707 |
202.918 |
2.627 |
0.235 |
6. |
|
16. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:36.788 |
202.748 |
2.708 |
0.081 |
9. |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:37.083 |
202.132 |
3.003 |
0.295 |
1. |
|
18. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:39.105 |
198.008 |
5.025 |
2.022 |
5. |
|
19. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:39.233 |
197.753 |
5.153 |
0.128 |
8. |
|
20. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:39.460 |
197.301 |
5.380 |
0.227 |
7. |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0198 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:34.080 |
- (5.380) - |
1:39.460 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|