2005 archív : Alonso a csúcson zárta az évet, a Renault a bajnok! |
Alonso a csúcson zárta az évet, a Renault a bajnok!
2007.08.12. 13:45
Fernando Alonso a szezonzáró Kínai Nagydíjon nyújtott egyenletes teljesítményével az élen zárta a számára fantasztikusnak mondható idei esztendőt, mellyel a Renault megszerezte a konstruktőri bajnoki címet. A spanyol mögött Kimi és Ralf futott be.
Fernando Alonso remek vezetésével a szezonzáró Kínai Nagydíjon a Renault megszerezte a konstruktőri bajnoki címet, miután korábban már a spanyol pilóta révén az egyéni trófeát is bezsebelték. Kimi Raikkönen a második helyre hozta be versenygépét, míg a harmadik pozícióban a Toyota német pilótája Ralf Schumacher végzett. A McLaren reményei már akkor elveszni látszottak, mikor Montoya a pályán található egyik rázókő megrongálódása miatt kiesett.
A móka már a versenyt megelőzően kezdetét vette, mikor a versenyzők elkezdtek felsorakozni a rajtrácsra, hogy elfoglalják pozícióikat. A Ferrari német versenyzője, Michael Schumacher szépen lassan, az üzemanyagjával spórolva az időmérőn megszerzett hatodik helye felé gurult, mikor megérkezett mögötte a Minardit vezető Christian Albers, aki nagy sebességgel hátulról belerohant a hétszeres világbajnok autójába. Ennek következtében mindketten a boxutcából voltak kénytelenek elrajtolni, miután a tartalék autójukba kellett átülniük.
Meleg, ám nyirkos időjárási körülmények között vette kezdetét az idei év utolsó megmérettetése. Fernando Alonso szépen tartotta első pozícióját, míg Giancarlo Fisichella is maga mögött tudta tartani Kimi Raikkönent, aki már korán megkezdte hajtóvadászatát az olasz versenyző ellen. A másik McLarent terelgető Juan Pablo Montoya sikeresen átlépett Jenson Button BAR-Hondáján, és negyedikként vette az első kanyart.
A rajtot követően Alonso könnyedén szakadt el csapattársától, aki tartotta a McLaren két versenyzőjét, akik szemmel láthatóan jóval nehezebb autóban ültek, mint az előttük állók. Alonso közel egy egész másodperccel gyorsabb köröket tudott futni a mögötte autózóknál, mikor a tizennyolcadik körben pályára nem lépett a biztonsági autó.
A pálya egyik kerékvetőjének burkolóeleme kiszakadt, melyre Montoya hatalmas sebességgel ráhajtott. A kolumbiai pilóta az esetet követően azonnal a boxba hajtott, ahol a szerelők lecserélték sérült jobb első abroncsát, majd pedig a következő körben egy tankolást is eszközöltek nála - hiszen a szabályok kimondják, a kerékcsere ideje alatt semmi mást nem lehet csinálni az autóval a boxban -, mellyel kétségkívül hatalmas hátrányba került. Eközben a többiek is elvégezték a kiállásaikat, így a mezőny egy kicsit megkavarodott.
Alonso mögött továbbra is márkatársa Giancarlo Fisichella autózott, akit a harmadik helyen Kimi Raikkönen követett, míg a Ferrari brazil versenyzője, Rubens Barrichello hatalmas előnyt szerzett a biztonsági autó pályára lépésével, és felzárkózott a negyedik pozícióba az ötödik helyen autózó Ralf Schumacher és a mögötte futó Mark Webber elé. Mivel Button és Coulthard éppen a biztonsági autó pályára lépése előtt voltak kint tankolni, visszaestek a hetedik, illetve a nyolcadik helyre.
Michael Schumacher balul kezdődött versenyének a 23. körben lett vége, mikor a Ferrari versenyzője a tartalék autóval küszködve a biztonsági autó mögött lassú sebességgel haladva elvesztette autója felett az uralmát az egyik fékzónában, ahol megpördült, majd a kavicságyban landolt. A hétszeres világbajnok számára tehát borzalmasan ért véget az ugyancsak borzalmasnak mondható idei szezon.
Eközben a biztonsági autó a boxba hajtott és a száguldás megkezdődött. Montoya mindössze csak a 13. helyen autózott, mellyel esélyei igencsak elapadtak. Azonban a kolumbiai pilóta a verseny 24. körében, a biztonsági autó kihajtása után egy körrel később a boxba hajtott, ahol végleg feladta a küzdelmet autója súlyos sérülései miatt.
Ahogy a McLaren bajnoki esélyei egyre csak halványodtak, Narain Karthikeyan hatalmas sebességnél vesztette el autója felett az uralmát, és a gumifalba csapódását követően visszacsúszott a pályára, ahol kis híján összeütközött Jacques Villeneuve Sauberjével. A pálya tele volt leszakadt alkatrészekkel, így nem volt más választása a versenyigazgatóságnak, mint az, hogy ismét pályára küldjék a biztonsági autót. Az indiai versenyző szerencsére nem sérült meg, ám több körbe telt, míg autóját el tudták takarítani a pályáról. A boxban ekkor ismét nagy volt a nyüzsgés, szinte mindenki végrehajtotta utolsó tervezett kiállását, és tankolását. Alonso volt az első, aki a boxba hajtott, majd őt követte Fisichella és Raikkönen, akik az utolsó tankolás után helyet cseréltek, mivel a McLaren szerelői ügyesebben dolgoztak.
Ahogy a biztonsági autó ismét elengedte a mezőnyt, Alonso megkezdhette gyorsköreit három olyan versenyző előtt, akik nem hajtottak ki a boxba. Ralf Schumacher, Felipe Massa és Christian Klien következett Alonso mögött, míg az ötödik pozícióban a finn Kimi Raikkönen autózott Giancarlo Fisichella előtt, aki nem sokkal később egy áthajtásos büntetést kapott, mivel a versenybírák szerint feltartotta Raikkönent a második boxkiállás előtt a boxba vezető útszakaszon.
Alonso végül rajt-cél győzelmet aratott, mellyel idei hetedik elsőségét aratta, míg a Renault megszerezte a 2005-ös konstruktőri bajnoki címet. Montoya balszerencséje ellenére, a McLaren nem úgy tűnt, mint aki fel tudja venni a versenyt a franciákkal a mai nap. Raikkönen végül a második helyen futott célba, ám ez nem volt elég a sikerhez. Ralf Schumacher a szezon utolsó futamán felállhatott a dobogóra, miután a harmadik helyen végzett, a Toyota fantasztikus taktikájának köszönhetően.
Nagy örömében Alonso olyannyira felpörgette motorját, hogy a Renault erőforrás a parc fermében kigyulladt, ám ennek már semmi jelentősége nem volt. Fisichella a negyedik helyet szerezte meg a csapat számára Ralf Schumacher mögött, illetve Christian Klien előtt.
A Ferrarihoz való érkezése előtt, illetve hogy a Sauber irányítását teljes mértékben át nem veszi a BMW, Felipe Massa újabb három pontot szerzett a svájci bázisú csapatnak. Mark Webber a hetedik lett, míg Jenson Button zárta az első nyolc sorát, aki egy ponttal gazdagította csapata pontjainak számát.
Kínai Nagydíj - Verseny:
01. - Alonso - Renault (M) 1h39:53.618 02. - Raikkönen - McLaren-Mercedes (M) + 4.015 03. - R.Schumacher - Toyota (M) + 25.376 04. - Fisichella - Renault (M) + 26.114 05. - Klien - Red Bull-Cosworth(M) + 31.839 06. - Massa - Sauber-Petronas (M) + 36.400 07. - Webber - Williams-BMW (M) + 36.842 08. - Button - BAR-Honda (M) + 41.249 09. - Coulthard - Red Bull-Cosworth(M) + 44.247 10. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) + 59.977 11. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) + 1:24.648 12. - Barrichello - Ferrari (B) + 1:32.812 13. - Pizzonia - Williams-BMW (M) + 1 kör 14. - Doornbos - Minardi-Cosworth (B) + 1 kör 15. - Trulli - Toyota (M) + 1 kör 16. - Albers - Minardi-Cosworth (B) + 4 kör
Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:33.242
Kiesettek:
Szato - BAR-Honda (M) 35.kör Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 29.kör Montoya - McLaren-Mercedes (M) 25.kör M.Schumacher - Ferrari (B) 23.kör
|